Noruega

Viatge amb l’Exprés del Litoral

A l’extrem d’Europa, més enllà del cercle polar, s’aixeca la silueta del cap Nord. Pocs llocs al món són tan fascinadors com els caps que assenyalen el final de la Terra, com el cap d’Hornos, el cap de Bona Esperança, o el mateix cap Nord. Noms llegendaris que desperten l’ànima del viatger i l’inciten al viatge. El cap Nord s’alça vertical sobre les aigües del mar de Barents, defensant tot sol la darrera frontera d’Europa. Amb la seva silueta majestuosa culminen les terres del Sol de Mitjanit, els espais oberts i solitaris que donen la volta al planeta. La tundra comença aquí i continua fins a l’extrem de Sibèria. Només els sami es van atrevir a pujar tant amunt. Els víkings, valents com eren, es van quedar més al sud, al recés de les badies amagades dels fiords. Alguns van arribar fins a les illes Lofoten, però no més enllà. El cap Nord, no es va deixar cartografiar fins l’any 1553 i des dels mapes va entrar a la història i a la llegenda. Durant segles, aquestes costes inhòspites de bellesa salvatge varen viure aïllades de la resta del país, fins que l’any 1893 el capità Richard With va culminar el viatge inaugural d’un servei centenari destinat a convertir-se en el recorregut per mar més espectacular del món.

HIGHLIGHTS

• Naveguem amb l’Exprés del Litoral de Kirkenes a Floro.
  • Veiem els fiords més impressionants de Noruega.
  • Arribem al cap Nord, l’extrem més septentrional d’Europa.
  • Visitem Oslo, Bergen i Trondheim, les capitals històriques del país.

1r Dia – Volem a Oslo.

Presentació a l’aeroport del Prat. Sortida del vol a Oslo. Després d’aterrar ens traslladarem amb autocar a un hotel del centre de la ciutat.

2n Dia – Oslo.

Esmorzarem a l’hotel i començarem la visita de la ciutat, durant la qual veurem els monuments més significatius del centre històric. Acabarem el matí al parc Frogner, dissenyat i decorat per l’escultor Gustav Vigeland. Dinarem a un restaurant local i després completarem la visita de la ciutat entrant a dos dels museus més significatius d’Oslo: el Museu dels Vaixells Víkings i el Museu de Cultura Popular Noruega. Finalment retornarem a l’hotel.

3r Dia – Oslo – Kirkenes – creuer.

Esmorzarem a l’hotel i ens traslladarem a l’aeroport per agafar el vol a Kirkenes, una petita ciutat portuària situada a l’extrem nord-est del país, on embarcarem a bord de l’Exprés del Litoral. Mentre dinem, començarem la navegació a través del Varangerfjorden rumb a Vardo i els isolats ports de pescadors de la península de Varanger. Sopar i nit a bord.

4t Dia – Creuer: cap Nord – Tromso.

El vaixell arribarà de bon matí a Honningsvag. Aquí desembarcarem per començar una excursió amb autocar fins al cap Nord, on esmorzarem. En acabar, vorejarem el fiord de Porsanger i retornarem al vaixell per continuar la navegació. A mitjanit arribarem a Tromso i si la climatologia ho permet, farem una passejada nocturna sota la llum màgica de les nits del nord.

5è Dia – Creuer: Tromso – illes Vesterålen – illes Lofoten

Esmorzarem a bord mentre el vaixell arriba a Harstad, el port més important de les illes Vesterålen. Aquí començarem una excursió panoràmica amb autocar, durant la qual visitarem l’església medieval de Trondenes i el Museu Històric de Vesteralen. Acabada la visita continuarem l’excursió amb autocar i ferri fins a Sortland, on retrobarem el nostre vaixell. Farem una parada a Stokmarknes i a la tarda navegarem fins al Trollfjord, el fiord més estret de Noruega. A mitja tarda desembarcarem a Svolvaer, la capital de les illes Lofoten, on començarem una excursió amb autocar per l’arxipèlag fins a Stamsund, on tornarem a pujar al vaixell i continuarem la navegació rumb a Bodo.

6è Dia – Creuer: Sandnessjoen – Bronnoysund – Torghatten.

Després d’esmorzar a bord, el vaixell travessarà el cercle polar àrtic. Farem una breu parada a Nesna i poc després arribarem a Sandnessjoen per passejar pel centre comercial i veure la seva església. Retornarem a bord per dinar i a mitja tarda arribarem a Bronnoysund per veure el monument que marca la meitat del país. Tot seguit retornarem al vaixell per navegar fins al Torghatten, una roca imponent travessada per un forat de més de 160 metres de longitud.

7è Dia – Creuer: Trondheim – carretera atlàntica – Molde.

Esmorzarem a bord i després farem una visita panoràmica de Trondheim. Entrarem a la Catedral de Nidaros, l’edifici gòtic més important d’Escandinàvia. Una vegada a bord, el vaixell seguirà rumb a Kristiansund. Quan arribem començarem una excursió per la famosa carretera atlàntica, que enllaça els illots i esculls exteriors de l’illa d’Averoya amb una espectacular successió de ponts. L’excursió acabarà a Molde, on retrobarem el nostre vaixell.

8è Dia – Floro – Briksdal – Loen.

Després d’esmorzar arribarem a Floro, on desembarcarem. Ja amb autocar, començarem un recorregut fins al Nordfjord, un dels fiords més bonics del país. Finalment arribarem a Loen, on ens allotjarem. Dinarem i a la tarda anirem a conèixer el Parc Nacional de Jostedalsbreen i la glacera Briksdal. Finalment retornarem a l’hotel de Loen.

9è Dia – Loen – Geiranger – Loen.

Després d’esmorzar, començarem un espectacular recorregut amb autocar i ferri fins al famós fiord de Geiranger, declarat Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO. Dinarem a un restaurant local de Geiranger i a la tarda agafarem l’espectacular carretera de muntanya fins a Djupavassit. Si les condicions climàtiques ho permeten, continuarem fins al cim del Dalsnibba per gaudir d’una de les millors vistes panoràmiques de la regió. Tot seguit començarem el descens cap al bonic llac de Strynsvatn, des d’on continuarem fins a l’hotel de Loen.

10è Dia – Loen – Leikanger – Flam – Bergen.

Esmorzarem a l’hotel i vorejarem el Parc Nacional de Jostedalsbreen fins la petita localitat de Leikanger. Aquí agafarem un catamarà de línia regular amb el qual navegarem pel Sognefjord i l’Aurlandsfjord fins la petita localitat de Flam. Dinarem a un restaurant local i a la tarda agafarem l’antic tren que cobreix la ruta entre Flam i l’estació de Myrdal, on connectarem amb la línia de Bergen a Oslo. Deixarem el tren a Voss i continuarem l’etapa amb autocar fins a Bergen. Quan arribem ens instal·larem a un cèntric hotel.

11è Dia – Bergen.

Esmorzarem a l’hotel i després visitarem Bergen. Durant el recorregut a peu pel centre històric veurem l’exterior de la fortalesa Bergenhus i la torre Rosenkratz i entrarem a l’antiga església romànica de Santa Maria. Després anirem al Museu Hanseàtic, passejarem pels antics carrerons de fusta del Bryggen i finalment pujarem al funicular del mont Floyfjellet. Dinarem i a la tarda disposarem de temps lliure per passejar pel centre i pel seu famós mercat del peix. Al vespre ens retrobarem a l’hotel per sortir a sopar a un bon restaurant local.

12è Dia – Bergen – Barcelona.

Ben d’hora al matí ens traslladarem a l’aeroport per agafar el vol a Oslo, on connectarem amb el vol a Barcelona. Final del viatge.

Dates de sortida: 5 de juliol i 4 d’agost.

Preu per persona en cabina i habitació doble:

JULIOL:

Cabina U2 o P2: 5.650.- € (IVA inclòs).

Cabina N2 o O2: 5.175.- € (IVA inclòs).

Cabina I2: 4.875.- € (IVA inclòs).

AGOST:

Cabina U2 o P2: 5.885.- € (IVA inclòs).

Cabina N2 o O2: 5.415.- € (IVA inclòs).

Cabina I2: 5.130.- € (IVA inclòs).

Individuals: És difícil obtenir habitacions individuals en aquest viatge. En cas d’interès, consulteu directament a Eurovacances.

Aquest preu inclou:

• Vols de la companyia SAS o Norwegian, classe turista.
  • Estada a hotels de 4**** durant tot el viatge.
  • Servei de maleters a tots els hotels.
  • Pensió completa durant tot el viatge, exceptuant els àpats que coincideixen amb vols.
  • Guia acompanyant d’Eurovacances durant tot el viatge.
  • Visita d’Oslo, amb entrades al Museu dels Vaixells Víkings i al Museu Folklòric.
  • Excursió terrestre al cap Nord i projecció audiovisual.
  • Excursions terrestres a Vesterålen i Lofoten.
  • Visita de Trondheim i de la Catedral de Nidaros.
  • Pujada a la glacera de Briksdal.
  • Excursió amb vaixell pels fiords de Geiranger i Aurlands.
  • Excursió amb el tren panoràmic de Myrdal.
  • Visita de Bergen, amb entrada al Museu Hanseàtic i pujada al mont Floyfjellet.
  • Assegurança d’assistència en viatge amb la companyia Europea.
Activitats BCN amb Eurovacances

Aquest web fa servir cookies propies i de tercers per a millorar la teva experiència de navegació. Més informació

Aquest web fa servir cookies propies i de tercers per a millorar la teva experiència de navegació. Si continues navegant pel nostre web entenem que dones el teu consentiment.