Perú

Les quatre regions del Tawantinsuyu

1r Dia – Volem a Lima.

Presentació a l’aeroport del Prat, terminal 1, on trobarem el guia d’EuroVacances que ens acompanyarà durant tot el viatge. Tràmits de facturació i embarcament al vol d’Iberia. Sortida cap a Lima, via Madrid. Dinar a bord. Al capvespre aterrarem a Lima i ens traslladarem a l’hotel situat a tocar de l’aeroport, per tal de no haver de matinar tant el dia següent. Sopar i allotjament.

2n Dia – Volem a Arequipa, la ciutat blanca.

Esmorzar a l’hotel. Aquest matí, anirem a l’aeroport per emprendre el vol a Arequipa, més coneguda com la ciutat blanca. Ens allotjarem a l’hotel i tot seguit anirem a dinar a un restaurant local. A la tarda, començarem a conèixer aquesta ciutat envoltada per tres cims de més de 5000 metres: el Misti, el Chachani i el Pichu Pichu. Arequipa fou poblada en una època molt llunyana, els inques la conqueriren al segle XV i més tard, al 1539, els espanyols la van ocupar. Actualment, encara conserva bona part dels edificis colonials dels segles XVII i XVIII, quan la ciutat va viure la seva època d’esplendor. Podrem admirar la plaça d’Armes, l’església dels jesuïtes i magnífics claustres barrocs de gran bellesa. També anirem al laberíntic Convent de Santa Caterina i ens aproparem als barris de Yanahuara i Chilina, des d’on tindrem una magnífica vista del volcà Misti. Finalment retornarem a l’hotel per sopar i descansar.

3r Dia – Anem a la vall del Colca, travessant la Reserva Nacional d’Aguada Blanca.

Esmorzar a l’hotel. Aquest matí deixarem la ciutat blanca i ens dirigirem a la vall del Colca, ocupada des de temps immemorials gràcies a les seves excel·lents terres de cultiu. Abans d’arribar a Colca creuarem la Pampa de Canahuas, més coneguda com la Reserva Nacional de Pampa. Separada d’Arequipa per l’impressionant volcà Misti, aquesta zona és un dels pocs santuaris naturals on encara es poden veure exemplars de vicunyes, l’esvelt camèlid que produeix la llana més fina i valuosa del món. Durant el recorregut també podrem observar terrasses agrícoles d’època Inca, encara cultivades per nadius collaguas. Dinar, sopar i allotjament a l’hotel de la vall del Colca.

4t Dia – Passem per la Creu del Còndor, contemplem l’impressionant panorama de la gorja del Colca, amb una fondària de 3000 metres i arribem a Puno situat al llac Titicaca.

Aquest matí, després d’esmorzar, sortirem en direcció a la Creu del Còndor, des d’on veurem, si la sort ens és favorable, aquesta enorme au andina. També podrem admirar l’increïble panorama de la gorja del Colca, una de les més profundes del món (3000 metres). Dinarem a un senzill restaurant local i ens traslladarem per carretera a Puno, situada a la vora del llac Titicaca. Aquest gran llac interior d’aigües dolces i intensament blaves, de 8300 km², es troba a una altitud de 3812 metres. Sopar i dormir a l’hotel.

5è Dia – Puno. Excursió de dia sencer pel llac Titicaca. Visitem l’illa de Takile i les illes flotants dels Uros.

Esmorzar i sopar a l’hotel. Avui sortirem a navegar amb llanxes pel llac Titicaca, rumb l’illa de Takile, des d’on gaudirem d’una extraordinària vista sobre el Titicaca. Cada diumenge se celebra la reunió de la comunitat i els habitants de l’illa arriben amb els seus vestits de color negre, blau, blanc o vermell, per assistir a la missa en llengua quítxua. Els indígenes han desenvolupat un eficient i original sistema social així com també una elaborada tècnica de teixir a mà. Una mica més tard continuarem la navegació cap a les illes flotants dels Uros. Els Uros són una curiosa comunitat indígena que viu en cabanyes construïdes sobre illes artificials de totora i encara segueixen formes de vida tradicionals. El dinar serà a un senzill restaurant local. Retorn a l’hotel.

6è Dia – Ens traslladem a Cuzco amb el tren Andean Explorer, a través de l’impressionant paisatge de l’altiplà.

Esmorzar a l’hotel. Aquest matí ens dirigirem a Cuzco amb el tren Andean Explorer. Pel camí podrem gaudir de l’impressionant paisatge de l’altiplà i de la serralada dels Andes, travessarem mercats tradicionals, pujarem a la collada del Canvi d’Aigües i baixarem a la fèrtil vall de la ciutat de Cuzco, descobrint perquè els inques l’anomenaven el melic del món. Dinarem al tren durant aquest fantàstic recorregut i a la tarda arribarem a Cuzco. Quan arribem, ens traslladarem a l’hotel i soparem.

7è Dia - Cuzco. Visitem la ciutat dels inques, els Banys Tambomachay i la Fortalesa de Sacsayhuaman.

Esmorzar, sopar i dormir a l’hotel. Aquest matí començarem la visita de l’antiga Cuzco, important ciutat colonial edificada sobre la capital de l’Imperi Inca. Durant el recorregut veurem els murs inques del passatge Loreto, la plaça d’Armes, centre neuràlgic de l’imperi i punt de partida cap a les quatre regions del Tawantisuyu, i l’Església de la Companyia, on es conserven part dels murs del Palau de Huayna Capac. A continuació anirem als afores de la ciutat per visitar les restes arqueològiques dels inques: l’Amfiteatre de Kenko, Puca Pucara, la impressionant Fortalesa de Sacsayhuaman i les Tombes de Tambomachay, construcció situada a 3700 metres que antigament fou un temple inca dedicat a l’aigua. Dinarem a un restaurant local i disposarem de temps lliure per seguir gaudint de la ciutat. Sopar i allotjament a l’hotel.

8è Dia – Arribem a Machu-Picchu, la Ciutat Perduda dels inques.

Esmorzarem a l’hotel. Aquest mati ens traslladarem a l’estació de Cuzco per agafar el tren que ens portarà als peus del mític Machu-Picchu. La ciutat s’aixeca en un lloc de difícil accés a 2360 metres d’altitud, rodejat per vertiginoses muntanyes de vessants escarpats. El Machu-Picchu es troba tan amagat i aïllat que encara avui dia, tot i els avenços aconseguits, resulta difícil accedir a les seves restes. D’aquest increïble conjunt arqueològic en destaquem les dues construccions principals: la cèlebre Porta de la Ciutat i l’impressionant Temple del Sol, molt fàcil de localitzar gràcies als seus característics murs semicirculars i la seva genial edificació. En la visita del Machu-Picchu ens acompanyarà un guia local i disposarem de temps lliure per passejar pel nostre compte. Dinarem a un restaurant local i a la tarda continuarem la visita.

Al vespre soparem i ens allotjarem a l’hotel d’Aguascalientes.

9è Dia – Admirem les restes arqueològiques del Machu-Picchu.

Esmorzar a l’hotel. Pel matí, ben aviat, tornarem al Machu-Picchu per poder seguir admirant tal magnifica i increïble construcció. Passejarem per les restes arqueològiques de l’Imperi Inca, un dels més grans i millor organitzats de tota la història de la Humanitat tot i que també un dels més breus, ja que no va arribar a celebrar un segle de vida. Aquesta civilització és digna d’admiració perquè va assolir un poder immens i va saber estendre la seva influència en un escenari dominat per la serralada andina, que presentava nombrosos obstacles per a la seva expansió; i tot això gràcies a la seva perfecta organització política, social i econòmica. Dinarem a l’hotel i tot seguit agafarem el tren que ens portarà a Ollantaytambo, des d’on ens dirigirem a un excel·lent hotel situat a la vall d’Urubamba.  Aquesta nit soparem a una heretat de l’hotel, on ens donaran la benvinguda amb el tradicional pisco sour (aperitiu) i després ens serviran el sopar basat en la cuina criolla tradicional.

10è Dia – Recorrem la vall Sagrada d’Urubamba. Visitem el mercat de Pisac i Ollantaytambo.

Esmorzar a l’hotel. Aquest matí sortirem per visitar Urubamba, la vall Sagrada dels inques. Durant el trajecte ens aturarem a Pisac, on se celebra un important mercat que ens oferirà l’oportunitat de comprar tota mena d’artesania local. Durant el recorregut també podrem contemplar magnífiques vistes de la vall d’Urubamba. Dinarem a una preciosa casa-heretat i continuarem fins arribar a Ollantaytambo on passejarem pels seus típics carrers i visitarem la fortalesa inca i el Temple del Sol. A continuació retornarem a l’hotel de Cuzco on ens allotjarem i soparem.

11è Dia – Volem a Lima i ens traslladem per carretera a la ciutat de Paracas.

Aquest matí, després d’esmorzar, anirem a l’aeroport per agafar el vol a Lima. Una vegada a Lima iniciarem un recorregut amb autocar per la carretera Panamericana recorrent un paisatge desèrtic ben diferent de tot el que haurem vist fins ara. Durant el recorregut dinarem a un restaurant local. Passarem per Pisco, el port pescador que dóna nom a una de les begudes nacionals més típiques del Perú i finalment arribarem a Paracas on ens allotjarem i soparem a un bon hotel.

12è Dia – Paracas – Sobrevolem amb avioneta les línies de Nazca i fem una excursió amb buggies pel desert, sota la llum dels estels.

Esmorzarem a l’hotel i tot seguit anirem a explorar una de les manifestacions arqueològiques més misterioses de tots els temps: les cèlebres línies de Nazca. Aquestes línies, que vistes des del terra només són petits solcs de trenta centímetres de profunditat i formes indeterminades, es transformen en enigmàtiques figures quan es miren des de l’aire. Colibrís, còndors, garses, pelicans, simis, aranyes, sargantanes, gossos, serps, persones…En total, milers de línies repartides en una àrea de més de 500 km² formant figures de més de 274 metres de llargada i funció desconeguda. Des de l’aeroport de Pisco, farem un espectacular sobrevol amb avioneta per veure les línies. Retornarem a l’hotel per dinar, i aquesta tarda sortirem a explorar el desert de la manera més divertida possible: amb buggies. El trajecte per les dunes sota la llum dels estels serà una experiència difícil d’oblidar. Durant el recorregut gaudirem d’un sopar a l’aire lliure mentre escoltem els sons del desert. Quan acabem l’excursió retornarem a l’hotel.

13è Dia – Naveguem fins les illes Ballestas i retornem a Lima.

Aquest matí, després d’esmorzar a l’hotel, embarcarem a un vaixell que ens portarà a descobrir les illes Ballestas. Durant la navegació, tindrem l’oportunitat de gaudir de la seva variada fauna: pelicans, lleons marins i pingüins de Humboldt entre altres espècies. En acabar la navegació, dinarem a l’hotel. A la tarda retornarem per carretera a Lima. Aquest vespre anirem a sopar a una magnífica residència senyorial situada al centre històric de la capital.

14è Dia – Lima. Visitem la ciutat dels reis i iniciem el retorn a Barcelona.

Aquest matí visitarem Lima que en temps passats era anomenada la ciutat dels reis. En primer lloc ens dirigirem a la plaça Major, on es troben el Palau del Govern, l’Ajuntament, la Catedral i el Palau Episcopal. Continuarem fins arribar al Convent de Sant Francesc, l’edifici religiós més interessant de Lima i un dels més atractius de tot Perú, reconstruït el 1672 desprès d’un terratrèmol. Completarem la visita de la ciutat amb el Museu Larco Herrera, on veurem una extensa i valuosa col·lecció de ceràmica pre-inca i peces d’art eròtic. Dinarem a un bon restaurant local i a la tarda, ens traslladarem a l’aeroport per iniciar els vols de retorn a Barcelona. Sopar i nit a bord.

15è Dia - Arribem a Barcelona.

Al matí, després d’esmorzar, aterrarem a Madrid i connectarem amb el vol que ens portarà a Barcelona, on donarem per acabat aquest viatge del qual esperem en puguin guardar un record inesborrable.

Dates de sortida: 2 d’agost i 4 d’octubre.

Preu per persona en habitació doble:

Agost: 5.230.- Euros (IVA inclòs).

Octubre: 4.965.- Euros (IVA inclòs).

Suplement habitació individual: 840.- Euros (IVA inclòs).

Aquest preu inclou:

-        Vols intercontinentals amb la companyia Iberia, classe turista, i vols domèstics amb la companyia LAN Perú.

-        Hotels de primera classe superior. A la vall del Colca de primera classe moderat.

-        Pensió completa durant tot el viatge.

-        Guia acompanyant d’EuroVacances durant tot el viatge.

-        Visita de Lima.

-        Visita d´Arequipa, la ciutat blanca del Perú.

-        Visita de la vall del Colca.

-        Recorregut amb el tren Andean Explorer.

-        Navegació pel llac Titicaca amb visita a les illes flotants dels Uros i a l’illa Takile.

-        Visita de Cuzco.

-        Visita dels Banys de Tambomachay i la Fortalesa de Sacsayhuaman.

-        Visita del Machu-Picchu.

-        Excursió amb buggies pel desert de Paracas.

-        Sobrevol amb avioneta de les línees de Nazca.

-        Navegació fins les illes Ballestas.

-        Assegurança d’assistència en viatge de la companyia Europea.