Àfrica del Sud

Sud-àfrica, Botswana i Zimbabwe

1r Dia – Volem a Ciutat del Cap.
Presentació a l’aeroport de Barcelona on trobarem el guia d’Eurovacances que ens ajudarà amb els tràmits de facturació i ens acompanyarà durant tot el viatge. Sortida del vol a una ciutat europea, on enllaçarem amb el vol intercontinental que ens portarà a Ciutat del Cap. Quan arribem a l’antiga capital històrica de Sud-àfrica ens traslladarem a un bon hotel de la ciutat per sopar i descansar.

2n Dia – Ciutat del Cap. Visitem Ciutat del Cap i gaudim de les millors vistes de la ciutat des de Table Mountain.
Esmorzarem a l’hotel i tot seguit ens dirigirem al centre de la ciutat per conèixer el nucli històric de Ciutat del Cap. Començarem el nostre recorregut pel Castell de Bona Esperança, considerat Monument Nacional del país. Construït entre 1666 i 1679 sobre les restes d’un castell més antic, aquest edifici és la construcció europea més antiga de Sud-àfrica. A continuació veurem els anomenats Jardins de la Companyia, del segle XVIII, un oasi de pau i tranquil·litat per aïllar-se del brogit de la ciutat. També ens aproparem al pintoresc barri de Bo Kaap, més conegut com el barri malai, per descobrir les cèlebres cases de colors convertides en una de les imatges més conegudes de Ciutat del Cap.
Dinarem a un restaurant local i a la tarda pujarem a l’anomenada Table Mountain, la muntanya de més de mil metres d’altitud i forma característica que domina Ciutat del Cap (pujada a Table Mountain subjecte a les condicions meteorològiques). Durant la nostra estada al cim farem un passeig per gaudir de les millors vistes cap als quatre punts cardinals, veient llocs tan emblemàtics com la sinistre illa Robben, on Nelson Mandela va estar empresonat, l’elegant muntanya de Lion’s Head o el mateix cap de Bona Esperança. Retornarem a l’hotel per descansar una estona i al vespre sortirem a sopar a un restaurant local.

3r Dia – Ciutat del Cap. Fem una excursió fins al cap de Bona Esperança, veiem els pingüins de la platja Boulders i visitem el jardí botànic de Kirstenbosch.
Esmorzarem a l’hotel i començarem una excursió de dia sencer al cèlebre cap de Bona Esperança, el promontori rocallós que separa l’oceà Atlàntic de l’Índic. Tot i que no és l’extrem més austral del continent africà, el cap de Bona Esperança ha entrat a la història de la mà dels navegants dels segles XVI i XVII, quan es va convertir en un dels punts de pas més importants del comerç d’espècies entre els ports atlàntics d’Europa i les costes de l’Índic. Durant l’excursió recorrerem l’espectacular carretera que arriba fins a Cape Point, des d’on continuarem amb funicular fins al cim de la roca. Gaudirem de les vistes dels dos oceans i continuarem l’etapa fins a Simons Town i la platja Boulders, on veurem la colònia de petits pingüins del cap.
Dinarem a un restaurant local durant el recorregut i a la tarda visitarem el jardí botànic de Kirstenbosch, considerat un dels millors del món. Finalment arribarem al nostre hotel. Descansarem una estona i al vespre sortirem a sopar a un bon restaurant de Ciutat del Cap.

4t Dia – Ciutat del Cap. Fem la ruta dels vins, visitem Stellenbosch i coneixem els monuments commemoratius de Franschhoek i Paarl.
Esmorzarem a l’hotel i tot seguit començarem una excursió que ens portarà a recórrer la ruta dels vins. Aquesta ruta inclou desenes de bodegues. Nosaltres en descobrirem una i hi tastarem els vins locals. A continuació visitarem la interessant població de Stellenbosch, una de les més antigues del país. Durant la visita podrem apreciar el bon estat de conservació de molts dels seus edificis històrics i gaudir de l’ambient colonial del centre antic. Continuarem l’etapa fins a Franschhoek, on visitarem el monument als hugonots, els pioners d’origen francès i religió protestant dels primers anys de la colònia.
Dinarem a un restaurant local i a la tarda ens arribarem fins la ciutat de Paarl per pujar als cèlebres afloraments granítics de Paarl Rock, on visitarem el monument a la llengua afrikaans. Aquesta llengua, encara oficial, va ser el resultat de la barreja entre l’holandès i el francès dels primers colons amb les llengües africanes.
Retornarem a Ciutat del Cap i al vespre anirem a sopar a un restaurant de la ciutat.

5è Dia – Volem al Neslpruit – Mpumalanga i ens traslladem amb avioneta a la reserva privada de Lion Sands – River Lodge, al Parc Nacional de Kruger. A la tarda fem un primer safari amb 4×4 per intentar veure els anomenats Big Five.
Esmorzarem a l’hotel abans de traslladar-nos a l’aeroport per emprendre el vol a Nelspruit – Mpumalanga, l’aeroport més proper al Parc Nacional de Kruger. Amb una superfície de 18.989 km2 aquest és el parc nacional més important del país. En arribar a Nelspruit transbordarem a les avionetes que ens estaran esperant per portar-nos a la reserva privada de Lion Sands – River Lodge, una de les més exclusives del món. En arribar ens traslladaran al lodge, un oasis d’hospitalitat i servei al bell mig de la salvatge natura africana.
Després d’instal·lar-nos i de gaudir d’un dinar lleuger sortirem a fer un primer safari amb 4×4 per començar a conèixer la variada fauna del Parc Nacional de Kruger on s’hi poden veure els anomenats Big Five (cinc grans): lleó, lleopard, búfal, elefant i rinoceront negre. El terme, encunyat pels caçadors del segle XIX, fa referència als cinc animals africans més difícils i perillosos de caçar a peu, sense cap vehicle o cavall de suport. Avui els animals estan protegits, però el terme s’ha popularitzat per designar als cinc animals que tot visitant d’Àfrica vol veure.
Finalment retornarem al lodge per sopar i descansar.

6è Dia – Sabi Sands. Fem dos safaris amb 4×4 i una excursió a peu per explorar la reserva.
Ens aixecarem de matinada i sortirem a fer un primer safari amb 4×4 per veure els animals en un dels moments del dia en què es mostren més actius. Retornarem al lodge per esmorzar i després de descansar una estona farem un passeig a peu per observar la flora local, conèixer els usos tradicionals d’algunes plantes i identificar rastres d’animals.
Retornarem al lodge per dinar i després de descansar sortirem a fer un altre safari amb 4×4. Durant el recorregut podrem observar com la caiguda del sol convida als animals a sortir de l’ombra, els ocells intensifiquen el cant i els depredadors es preparen per la cacera nocturna. Observarem l’espectacular caiguda del sol a la sabana i continuarem el safari abans de retornar al nostre lodge per sopar i descansar.

7è Dia – Volem a Zimbabwe i fem una excursió amb vaixell per veure la posta de sol des del riu Zambezi. Al vespre gaudim d’un sopar espectacle.
Esmorzarem a l’hotel i tot seguit ens traslladarem a l’aeroport de Skukuza per agafar el vol a Victoria Falls, la ciutat més propera a les cascades Victòria. Després d’aterrar i de complir les regulacions duaneres del país ens traslladarem a l’hotel Victoria Falls i dinarem.
A la tarda farem un creuer per les aigües del riu Zambezi per contemplar la posta de sol i tenir una primera aproximació a la fauna local; hi destaquem hipopòtams, cocodrils i elefants, a més a més d’una gran varietat d’ocells.
Acabada la navegació retornarem a l’hotel per descansar una estona i al vespre anirem a sopar a un restaurant local durant el qual podrem veure danses tradicionals del país.

8è Dia – Cascades Victòria. Fem una excursió amb elefant, visitem les espectaculars cascades Victòria i les sobrevolem amb helicòpter.
Esmorzarem a l’hotel i després anirem a fer una excursió a lloms d’elefant. Durant l’activitat també tindrem l’oportunitat de conèixer millor aquests enormes paquiderms i de viure l’emocionat experiència de deixar que mengin de les nostres mans. A continuació ens dirigirem a les cascades Victòria, que amb els seus 1700 metres d’amplada constitueixen un dels salts d’aigua més espectaculars del món. Batejades en honor a la reina Victòria per l’explorador  David Livingstone, aquestes cascades mai no han perdut el seu nom local: Mosi-oa-Tunya, la fumera que retruny. La seva bellesa paisatgística i la seva singularitat han estat reconegudes per la UNESCO, que les ha declarat Patrimoni de la Humanitat. Farem una passejada al llarg del front de les cascades i després retornarem a l’hotel per dinar.
A la tarda completarem la visita de les cascades fent un espectacular vol amb helicòpter sobre els salts d’aigua, l’engorjat que hi ha a continuació i les tranquil·les aigües del riu Zambezi. Acabat el sobrevol disposarem de temps lliure a Victoria Falls. Sopar a l’hotel.

9è Dia – Entrem a Botswana, arribem al Parc Nacional de Chobe i ens instal·lem a l’exclusiu Chobe Chilwero Lodge. A la tarda fem un safari fluvial.
Esmorzarem a l’hotel abans de recórrer la sabana per carretera i arribar a la frontera amb la veïna Botswana. Passarem els tràmits duaners i després continuarem el nostre camí fins arribar a Kasane, la localitat més propera al Parc Nacional de Chobe. Aquest parc, un dels més importants de l’Àfrica Austral, és el segon més gran del país, protegint una superfície de 10.500 km² on hi viu una de les concentracions faunístiques més impressionants del continent. Quan arribem ens instal·larem al luxós i exclusiu Chobe Chilwero Lodge. Aquest lodge, que gaudeix de vistes magnífiques, facilita una aproximació directe a la fauna de la selva i permet observar impressionants postes de sol.
Dinarem al lodge i a la tarda farem un primer safari fluvial pel riu Chobe per començar a conèixer la variada fauna local del parc nacional, entre la qual destaca la concentració d’elefants més important d’Àfrica. Acabada la navegació retornarem al lodge per sopar i descansar.

10è Dia – Chobe. Fem dos safaris amb 4×4 per conèixer el Parc Nacional de Chobe.
Avui dedicarem tot el dia a explorar el parc nacional. La idea de formar la reserva faunística va néixer el 1931, però no seria fins el 1967 que Chobe seria declarat Parc Nacional. Des d’aleshores els seus límits no han deixat d’ampliar-se fins arribar a l’extensa superfície actual. La zona protegida està formada per quatre ecosistemes diferents: al nord-est hi ha la zona de Serondela, de praderies i boscos de ribera; a l’oest el pantà de Savuti; al nord-oest els aiguamolls de Linyanti i al centre i sud la zona seca més estepària. Tal i com tindrem ocasió d’observar durant els nostres safaris, a més a més d’elefants a Chobe s’hi poden veure búfals, zebres, girafes, kudus i impales, així com també una gran diversitat d’ocells; es calcula que fins a 450 espècies d’aus són residents permanents del parc.
Farem un primer safari de matinada amb 4×4 i després retornarem al lodge per esmorzar. Disposarem de temps lliure fins l’hora de dinar, i a la tarda farem un altre safari amb 4×4.
Sopar al lodge.

11è Dia – Fem un darrer safari a Chobe, retornem a Zimbabwe i volem a Johannesburg.
De matinada farem un darrer safari amb 4×4 per acabar de conèixer l’ecosistema i la fauna d’aquest parc nacional. Quan tornem al lodge esmorzarem i després refarem el camí fins a Zimbabwe i l’aeroport de Victoria Falls per agafar el vol a Johannesburg. Dinar a bord de l’avió. Quan arribem a la ciutat ens instal·larem a un bon hotel i disposarem de temps lliure per descansar. Johannesburg és la ciutat més gran i poblada de Sud-àfrica, amb una àrea metropolitana de gairebé vuit milions d’habitants. Donada la seva situació a la serralada del Witwatersrand, rica en minerals, Johannesburg és un dels centres mundials més importants en el comerç d’or i diamants. Al vespre sortirem a sopar a un bon restaurant.

12è Dia – Johannesburg. Visitem una mina de diamants i coneixem Pretòria, la capital de Sud-àfrica.
Esmorzarem a l’hotel i després ens traslladarem per carretera fins a una mina de diamants per descobrir una de les activitats més productives del país. Durant el recorregut coneixerem el procés d’extracció dels diamants, els criteris per determinar-ne el valor i la seva importància per la República Sud-africana. Quan acabem la visita continuarem l’etapa fins a Pretòria, on dinarem.
A la tarda visitarem la capital administrativa de Sud-àfrica, coneguda com la ciutat dels jacarandas gràcies als 70.000 arbres d’aquesta espècie que hi ha als seus carrers. Durant la visita veurem els llocs més interessants de Pretòria, com la Union House, de principis del segle XX, el Voortrekker Monument, construït en memòria dels pioners que van deixar la província del Cap per buscar una nova llar, o la plaça de l’església, flanquejada d’interessants edificis d’estil colonial. Quan acabem la visita retornarem a Johannesburg per sopar i descansar.

13è Dia – Visitem el Museu de l’Apartheid i coneixem el districte de Soweto. Al vespre iniciem el retorn a Barcelona.
Esmorzarem a l’hotel i després anirem a visitar el Museu de l’Apartheid, un emotiu recorregut pels anys més foscos de la història del país. Concebut amb criteris museístics moderns, aquest museu recrea les dures condicions de discriminació aplicades al país durant els anys de l’Apartheid i explica la llarga lluita per la igualtat i els drets cívics. Acabada la visita ens traslladarem a Soweto, el centre neuràlgic de la resistència negre al sistema de l’apartheid.
Dinarem a un restaurant local i a la tarda farem un recorregut a peu per aquesta gran ciutat suburbial de l’àrea metropolitana de Johannesburg. Soweto, que és l’acrònim de South West Township, és un dels nuclis urbans de nova planta creats per l’apartheid per allotjar a la creixent immigració negre de la ciutat de Johannesburg. Soweto va assolir renom mundial durant els anys de la lluita contra el sistema racial sud-africà, en convertir-se en el focus central de la resistència negre. De Soweto són precisament dos Premis Nobel sud-africans indissociablement lligats a la lluita contra l’apartheid: Nelson Mandela i Desmon Tutu. Farem una visita panoràmica del barri i després, acabada la visita, ens traslladarem a l’aeroport per agafar el vol nocturn cap a una ciutat europea.
Sopar i nit a bord.

14è Dia – Arribem a Barcelona.
Arribem a una ciutat europea i connectem amb el vol que ens portarà a Barcelona. Quan aterrem a la ciutat comtal donarem per acabat aquest viatge del qual esperem que guardin un gran record.

Data de sortida 2012: 5 de maig.

Preu per persona en habitació doble: 8.340.-Euros (IVA inclòs).

Suplement habitació individual: 1.525.-Euros (IVA inclòs).

Aquest preu inclou:
Vols internacionals de línia regular de la companyia KLM i Air France, classe turista.
Vols domèstics amb companyies locals, classe turista.
Estada a hotels de 4**** superior a Ciutat del Cap, Johannesburg i Victoria Falls, lodge de luxe a Lion Sands (River lodge) i a Chobe (Chilwero Game Loge).
Servei de maleters a tots els hotels.
Pensió completa durant tot el viatge.
Guia d’ EuroVacances durant tot el viatge.
Visita de Ciutat del Cap.
Excursió de dia sencer al cap de Bona Esperança.
Excursió de dia sencer a la ruta del vins amb tast de vins.
Safaris amb 4×4 al Parc Nacional de Kruger – Lion Sands.
Excursió amb vaixell pel riu Zambezi.
Visita de les cascades Victòria amb sobrevol amb helicòpter.
Excursió amb elefants.
Excursió amb vaixell pel riu Chobe.
Safaris amb 4×4 al Parc Nacional de Chobe.
Visita de Pretòria.
Visita d’una mina de diamants.
Visita de Soweto i del Museu de l’Apartheid..
Assegurança d’assistència en viatge amb la companyia Europea.

Observacions: Màxim una maleta de 20 kg per persona